Mainos

Asiakaspuhelut Kelaan halpenevat

Kelan mukaan kolmen sentin minuuttiveloitus poistuu vuoden 2007 loppuun mennessä kaikista Kelan yritysnumeroon soitetuista puheluista.

Kelan yhteyskeskuksen palvelunumeroihin soitetut puhelut halpenevat marraskuun alussa. Puhelumaksuista poistuu operaattorin perimä kolmen sentin minuuttiveloitus, ja asiakas maksaa puhelustaan vain puhelinverkkomaksun tai matkapuhelinmaksun.

Kelan palvelunumerot pysyvät muutoksessa ennallaan.

Eduskunnan apulaisoikeusasiamies Petri Jääskeläinen huomautti kesällä Kelalle asiakaspuhelujen maksullisuudesta. Kelan mukaan kolmen sentin minuuttiveloitus poistuu vuoden 2007 aikana kaikista Kelan yritysnumeroon soitetuista puheluista. Myös Kelan puhelinnumerot uusitaan tässä yhteydessä, koska muutosta ei voida Kelan mukaan tehdä nykyisiin numeroihin.

Kela alkoi keskittää puhelinpalvelua yhteyskeskukseen tämän vuoden alussa. Suomenkieliset yksiköt sijaitsevat Joensuussa ja Lieksassa ja ruotsinkielinen Pietarsaaressa. Yhteyskeskukset palvelevat Suomen kaikkia ruotsinkielisiä Ahvenanmaata lukuunottamatta sekä Helsingin, Espoon, Vantaan, Joensuun, Keski-Karjalan, Keski-Pohjanmaan, Pielisen-Karjalan, Pietarsaaren ja Vaasan vakuutuspiirien alueella asuvia suomenkielisiä.

Kelan tavoitteena on siirtää lähes kaikki asiakaspuhelut yhteyskeskukseen vuoteen 2008 mennessä.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.