Mainos

Blue1 ja Ryanair korvaavat hotelli- ja ruokakuluja

Ainakin Blue1 ja Ryanair ovat taipuneet tuhkamottiin jääneiden matkustajien korvauspainostuksen edessä. Blue1 lupasi maksaa matkustajilleen viivästysten aiheuttamat kohtuulliset majoitus- ja ruokailukustannukset.

Ryanair, joka on tähän asti kiven kovaan sanonut korvaavansa pelkästään lennot, pyörsi linjauksensa ja lupasi lentolippujen lisäksi korvata myös majoitus- ja ruokailukulut.

Suuret lentoyhtiöt pysyvät aiemmassa kannassaan, että eivät korvaa matkan viivästymisestä aiheutuvia kuluja tuhkamottiin jääneille. Ne katsovat, että Euroopan unionin direktiivi matkustajien huolenpidosta lennon peruuntuessa ei voi tarkoittaa tuhkapilven kaltaista kriisitilannetta.

Finnair korvaa ruoka- ja yhteydenpitokustannuksia

Lentoyhtiö Finnair korvaa eilisestä lähtien syntyneet majoituskustannukset. Yhtiö lupaa myös korvata ruoka-, juoma- ja yhteydenpitokustannuksia kohtuulliseen määrään asti. Jokainen korvattava tapaus harkitaan erikseen.

Yhtiö kuitenkin pitäytyy edelleen kannassaan olla korvaamatta eilistä aikaisemmin syntyneitä kustannuksia.

Finnair aikoo tavata kuluttajaviranomaisen ensi viikolla ja käydä läpi jälkihoidon periaatteita. Kuluttajavirasto on kertonut muistuttaneensa Finnairia huolenpitovelvollisuudesta.

Katso Piritta Rautavuoren juttu

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.