Mainos

Ennätysyleisö seurasi lätkää ja eurovaaleja MTV:n kanssa

Jääkiekon MM-kisojen loppuottelua katsoi parhaimmillaan yli 2,2 miljoonaa suomalaista MTV:n kanavilta. Jääkiekko, eurovaalit ja Ukrainan presidentinvaalit houkuttelivat ennätysyleisön myös MTV:n nettisivuille, joista uutisia luki 2,351 miljoonaa suomalaista.

Suomi-Venäjä -loppuottelua seurasi MTV:n kanavilta - ilmaiselta MTV3-kanavalta ja Total-maksutv-pakettiin kuuluvalta Sport1:lta - keskimäärin yhteensä 1,83 miljoonaa suomalaista. Paras vartti keräsi katsojia reilusti yli kaksi miljoonaa.

- Kello 22.15-22.30 katsojia oli yhteensä yli 2,2, miljoonaa. Myös kello 22.37 alkaneita Kymmenen Uutisia seurasi 1,467 miljoonaa katsojaa, kertoo MTV Oy:n tutkimusjohtaja Taina Mecklin.

Eilinen finaali oli MTV:n kanavilla vuosina 2012-2014 nähdyistä MM-jääkiekko-otteluista katsotuin. Kymmenen Uutisten eilinen keskikatsojamäärä oli taas toiseksi suurin luku vuosina 2001-2014. Vain 6.4.2003 Formula 1 Brasilian osakilpailun jälkeinen lähetys uutislähetys sai enemmän katsojia eli 1,509 miljoonaa.

Esimerkiksi talven suosikkiohjelmaa Putousta seurasi parhaimmillaan MTV3-kanavalta 1,8 miljoonaa suomalaista.

Uutisten mobiilikulutus kasvaa

Myös MTV:n nettisivulla tehtiin kaikkien aikojen ennätys. Lukijoita oli uutisilla viime viikolla peräti 2,351 miljoonaa. Netissä lukijoita kiinnostivat MM-kisojen ja vaalien lisäksi muun muassa Formula1-kisat, Ukrainan presidentinvaalit sekä rikosuutiset.

MTV:n nettisivun viime viikon ylivoimaisesti luetuin juttu oli nimeltään VIDEO: Komarov hiillosti Jagrin tolaltaan - tsekkilegenda sai raivarin. Video julkaistiin lauantaina. 

MTV:n nettisivuilla on ollut jo kolme viikkoa yli 2,3 miljoonaa viikkolukijaa.

- MTV.fin kävijämäärät ovat olleet hyvässä kasvussa tänä vuonna. Viimeisen kolmen viikon keskiarvo on peräti 2,33 miljoonaa eri viikkokävijää. Alkuvuoden aikana palvelussamme on ollut keskimäärin 1,95 miljoonaa eri viikkokävijää ja kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan on 9 prosenttia", kertoo verkkojohtaja Henrik Laine

Tällä hetkellä nopeinta kasvu on mobiilissa. Eli kansa lukee uutisia esimerkiksi kännyköistä.

- Sen pariin käyttäjiä houkuttelee palveluiden saatavuus uusissa päätelaitteissa, Laine jatkaa.

Uusi superdeski toimii

- Superviikonloppuna kamppailtiin monella areenalla MM-kaukalosta eurovaaliuurniin. Onnistuimme uutisoinnissa kaikissa kanavissa ja kaikilla osastoilla urheilusta uutisiin ja säähän, hehkuttaa toimituspäällikkö Jyrki Huotari.

- MTV:n uutishuoneen uudessa superdeskissä toimivat osastot näyttivät parasta osaamistaan yhteisiä aiheita jakamalla. Lisäksi tarjosimme kattavan reaaliaikaisen kisa- ja vaaliseurannan. Näin vastataan käyttötottumusten muutokseen, Huotari korostaa.

Superdeski tarkoittaa isoa pöytää, jossa istuu uutispäälliköiden ja -tuottajien lisäksi ihmisiä eri osastoilta. Samassa tilassa ideat ja tieto lentävät: kaikki kuulevat heti, jos joku esimerkiksi bongaa uutisen.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.