Mainos

Finnair: Huutavista lapsista harvoin asiakaspalautetta

Finnairilla ei ole tarvetta lapsivapaille lennoille, kertoo Finnairin viestintäpäällikkö Maria Mroue.

Aihe on noussut ajoittain esille britti- ja yhdysvaltalaismedioissa, kun lapsettomat matkustajat ovat alkaneet vaatia rauhallista ja häiriötöntä matkustusvaihtoehtoa.

Onpa kiukkuaan lentokoneessa huutavasta lapsesta tehty jopa oikeuskanne. Mrouen mukaan Finnairilla vastaaviin vaatimuksiin ei ole törmätty, mutta yhtiö saa ajoittain asiakaspalautetta häiritsevistä lapsiasiakkaista.

– Niitä tulee kyllä todella vähän, noin kymmenen kappaletta vuodessa, täsmentää Mroue

Myös Facebookissa käydään omaa kampanjaa rentouttavien lentomatkojen puolesta. Moni ryhmän jäsen olisi valmis maksamaan extraa, jotta lennoilla ei tarvitsisi kuunnella huutavia lapsia. Ryhmäläisten mukaan ratkaisu ongelmaan olisi lapsivapaat lennot tai erikseen lapsiperheille varattu osa koneesta.

Finnairin viestintäpäällikkö uskoo, että yhtiön saama vähäinen asiakaspalaute lapsimatkustajista johtuu siitä, että yhtiö on panostanut lapsien viihtyvyyteen lentomatkalla.

– Meillä on viihdejärjestelmät, joista voi katsoa elokuvia ja myös pelata, näillä on varmasti vaikutusta, Mroue sanoo.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.