Mainos

Haavisto polttaa viimeiset kampanjarahat 2,5 minuutin pienelokuvaan

Pekka Haaviston tukitiimi päättää illalla kampanjoinnin isosti, kun MTV3:n Putous-ohjelman mainoskatkolla esitetään 2,5 minuutin minielokuva Haavistosta. MTV3:n tv-suunnittelija Anne Pietiläisen mukaan tv-mainokset kestävät yleensä vain noin 15-20 sekuntia.

Elokuva tuli Haaviston kampanjapäällikkö Riikka Kämpille pyytämättä ja yllätyksenä.

– Haaviston ympärille on syntynyt paljon erilaisia tukiryhmiä, ja pienelokuvan toteutti itselleni tuntematon ryhmä, joka vain lähetti videon sähköpostilla ja kysyi, olisiko sille käyttöä, Kämppi kertoo.

Samaan aikaan kampanjatiimi mietti, kuinka käyttää Haavistolle kertyneen pienlahjoitusten vyöryn. Tiimi päätyi ostamaan pienelokuvalle mainosaikaa televisiosta – viimeiset kampanjarahat palavat tähän yhteen mainokseen.

Haaviston tukiyhdistyksen hallituksen puheenjohtajan Olli Muuraisen mukaan mainoksen esittäminen televisiossa maksaa 40 000-50 000 euroa.

– Lahjoitusten tekijät ovat halunneet, että ehdokkailla olisi taloudellisesti tasaveroiset mahdollisuudet menestyä, ja tulkitsimme niin, että heidän tahtonsa mukaista on käyttää viimeiset rahat nimenomaan mainontaan, Kämppi selittää.

2,5 minuutin mainos on poikkeuksellisen pitkä – niin pitkä, että osa katsojista saattaa jo vaihtaa kanavaa elokuvaksi venyvän mainoksen aikana. Kämppi ei tähän kuitenkaan usko. Hänen mielestään teos on niin hieno, että ihmiset eivät taatusti vaihda kanavaa.

Entä paljastaako mainos Haavistosta viime metreillä uusia puolia?

– Pekasta voi hyvinkin paljastua uusia puolia, mutta ei välttämättä videon ansiosta. Voi se silti herättää ihmisiä ajattelemaan uudella tavalla, muikistelee Kämppi.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.