Mainos

Hartwallin toive: Kaupat, laskekaa oluiden pakkaushintoja

Juomayhtiö Hartwall haluaa muuttaa olutmarkkinoiden dynamiikkaa. Hartwall kertoo tiedotteessaan, että se haluaa nyt panostaa pieniin ja keskisuuriin olutpakkauksiin, jotka ovat yhtiön teettämän kuluttajatutkimuksen mukaan lähempänä kuluttajien tarpeita kuin 24 tölkkiä sisältävät ”salkut”.

Tiedotteen mukaan olutmarkkinoiden ylivoimaisesti myydyin tuote on salkkupakkaus, mutta eniten kysyntää kuluttajien keskuudessa olisi pienempiä määriä sisältäville pakkauksille. Syynä omaa käyttötarvetta suurempien olutmäärien ostoon on tutkimuksen mukaan salkkujen alhaisempi litrahinta.

Nyt Hartwall kehottaakin vähittäiskauppoja laskemaan pienten ja keskisuurten 0,33 litran monipakkausten hintaa, jotta ne olisivat houkuttelevampia kuluttajalle.

Hartwallin teettämän tutkimuksen mukaan kuluttajat ovat valmiita maksamaan pienistä ja keskisuurista monipakkauksista suurempaa litrahintaa kuin salkusta. Nykyinen, pahimmillaan kaksinkertainen litrahinta ei kuitenkaan kuluttajille kelpaa.

–Kysyttäessä kuluttajilta heidän mielestään sopivaa hintatasoa pienille pakkauksille, on selvinnyt, että kuluttaja on valmis maksamaan haluamastaan 6- tai 8-packista litrahintaindeksillä 130-140 suhteessa salkkuun. 12-packista ollaan valmiita maksamaan 120 salkkuun suhteutettuna, Hartwallin toimitusjohtaja Jan-Kees Nieman kertoo.

Mikäli Hartwallin toive toteutuu, hyötyvät uudistuksesta sekä kuluttaja että panimo. Kuluttaja saa oluensa edullisemmalla pakkaushinnalla, ja samalla panimot kuittaavat mahdolliset korkeammat litrahinnat.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.