Mainos

HS: Jolla ei ole pystynyt toimittamaan asiakkaille ennalta maksettuja laitteita

Yrityssaneeraukseen hakeutuvat ohjelmistoyhtiö Jolla ei ole pystynyt toimittamaan asiakkaiden jo maksamia tabletteja aikataulun mukaisesti, uutisoi Helsingin Sanomat.

Yhtiön viestintäjohtaja Juhani Lassila kertoo lehdelle, että nyt toimitukset ovat kokonaan jäissä. Lassilan mukaan Jolla on saanut tilauksen ja etukäteismaksun 12 000 tabletista, joista pieni erä toimitettiin viime kuussa.

Yhtiö keräsi tilauksia ja etukäteismaksuja noin vuosi sitten ja tämän vuoden alkupuolella yhteensä 10 000 laitteesta.

Lassilan mukaan yhtiö otti vielä syksyllä etukäteismaksuja, koska näkymä oli, että pian voidaan aloittaa toimitukset suuremmissa määrin. Tilanne kuitenkin muuttui, kun selvisi, että tabletin näyttö pitää vaihtaa suuremmaksi. Myös rahoituksen saaminen viivästyi marraskuussa.

Lassila kertoo Helsingin Sanomille, että yhtiön tavoitteena on edelleen toimittaa tilatut ja maksetut tabletit. Toisen laite-erän toimituksia on valmisteltu, mutta yhtiö ei pysty antamaan sille aikataulua.

Jollassa työskentelee noin sata työntekijää, joista puolet lomautetaan. Jolla on suomalainen yritys, joka on kehittänyt Sailfish OS -mobiilikäyttöjärjestelmää ja sitä käyttäviä laitteita.

 

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.