Mainos

Itella: AKT ampuu puolisokeana - lakko hölmöläisten hommaa

Itella Logistiikan kotimaankuljetusten johtaja Timo Kinnusen mukaan DHL on joutunut AKT:n vahinkolaukauksen vuoksi sivustakärsijän rooliin.

– Tämä on ihan käsittämätöntä, että DHL on joutunut saartoon ihan väärin perustein. Olemme saarron alusta asti viestittäneet lukuisia kertoja AKT:lle, että DHL ei kuljeta Itellan paketteja. Ihan turhaan, sillä AKT:stä todettiin meillekin DHL:n tavoin, että - vai niin, tuhahtaa Kinnunen.

Kinnunen uskoo, että AKT:ssä muistellaan vuosien takaista aikaa, kun Suomen Postilla ja DHL:llä oli yhteisomistuksessa Kelpo Kuljetus.

– Teemme koko ajan kaikkemme, että perusteeton saarto saataisin DHL:n osalta purettua. Mutta emme voi sotkea tähän varsinaista sopimusneuvottelua, toteaa Kinnunen.

"Olemme hakanneet päätä seinän kaksi päivää"

Kinnusen mukaan Itella on ollut kahden päivän ajan aloitteen tekijä neuvotteluissa, mutta AKT ei ole tullut piiruakaan vastaan.

– Me yritämme neuvottella, mutta AKT:ssä ei olla valmiita kompromissiin.  Minulla on vapaat kädet neuvotteluun. Valtio ei ole omistajaohjaajana millään tavalla puuttunut tähän asiaan, vaikka näin on AKT:stä arvelu. Tämä on puhdas business ja henkilöstöasia, lisää Kinnunen.

Kinnusen mukaan lakossa on kaikkiaan 230 AKT:n jäsentä.

– Olemme selvinneet kohtuullisesti lakosta.  Posti ja paketit ovat kulkeneet lähes normaalisti koko ajan. Rahdissa on pientä viivettä,  mutta voimavarat ehtyvät, sanoo Kinnunen.

Kinnusen mukaan pelkona on, että lakon vaikutukset nousevat miljoonaluokkaan. 

– Olemme tänään alkaneet arvioida taloudellisia vaikutuksia kuten asiakasmenetyksiä. Meillä on perjantaihin mennessä olemassa hintalappu lakon vaikutuksille. Kyllähän tämä on yhteiskunnallisesti hölmöläisen hommaa kuten EK on jo todennut.


Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.