Mainos

Kaupunkilaiset raivostuivat - rakennusvirasto ruuhkautui asiakaspalautteista

Helsingin kaupungin rakennusvirasto on hautautumassa kaupunkilaisten asiakaspalautteiden määrään. Ihmiset soittelevat rakennusvirastoon malttamattomina tietämään, milloin juuri oma katu aurataan.

Rakennusviraston puhelinlinjat ovat tukossa ja sähköpostikansiossa odottaa tuhansia viestejä, kertoo Helsingin kaupungin rakennusviraston toimistopäällikkö Ville Alatyppö.

Alatyppö vakuuttaa, että kaikki kadut puhdistetaan tämän viikon aikana, mutta sitä ennen ei auta kuin odottaa aurauskaluston ehtimistä paikalle.

Oma ongelmansa syntyy siitä, että osa bussipysäkeistä on muuttunut lumen ja jään kertymisen vuoksi surmanloukuiksi, kun pysäkiltä meinaa liukastua suoraan ajoradalle. Kaupunki puhdistaa pysäkit esikaupungissa, mutta kantakaupungissa pysäkkien kunnossapito kuuluu usein tontinomistajalle.

Kaikki tontinomistajat eivät velvollisuuksistaan välitä. Jos kadunvarressa sattuu huomaamaan kelvottomassa kunnossa liukastelevan pysäkin, kannattaa pysäkistä ilmoittaa rakennusviraston asiakaspalveluun. Silloin rakennusvirasto vie noottia kunnossapidosta isännöitsijälle, joka patistelee tontinomistajaa kunnossapitoon.

Helsingin kaupunki avaa tällä viikolla ainakin kolme pysäköintikenttää eri puolille kantakaupunkia, koska kadunvarsipysäköinti on joutunut suuriin ongelmiin runsaan lumentulon vuoksi. Ylimääräisillä pysäköintikentillä pyritään helpottamaan katujen kunnossapitoa.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.