Mainos

Kiuru: Median murros yllätti kaikki housut kintuissa

Viestintäalan vaikuttajat ovat pohtineet kysymystä siitä, onko media-alan yrityksien johdossa ymmärretty median muutos riittävän ajoissa.

Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini totesi MTV:n SuomiAreena-tapahtuman keskustelutilaisuudessa Porissa, että verkkoon siirtyneen median muutokseen on valmistauduttu. Avoimia kysymyksiä kuitenkin on:

- Mistä uudessa mediassa löytyy se ansaintalogiikka? Se on ihan erilainen kuin vanhassa mediassa, pohtii Soini. 

Soini huomauttaa, että verkon merkitys on yllättänyt median lisäksi myös muun muassa suomalaisen lähikaupankin.

MTV:n toimitusjohtaja Heikki Rotko puolestaan arvioi, että median murros ja kuluttajakäyttäytymisen muutos on ollut jopa yllättävän hidasta.

- Ei tässä ole mitään räväkkää tapahtunut, mutta muutosvauhti tulee kiihtymään. Kun laitteet (tabletit ja älypuhelimet) halpenevat, niin niistä tulee vahvemmin koko kansan huvia.

Sen sijaan Rotkon mielestä kansantalouden kyykähtäminen näin pitkäksi aikaa on ollut yllättävää. 

Opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru toteaa tiedossa olleen, että median murros on käsillä.

- Mutta sen nopeus yllätti kaikki housut kintuissa.

Kiuru toteaa, että osa mediataloista on kuitenkin löytänyt murroksen keskellä uudenlaista ansaintalogiikkaa. 

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.