Mainos

KKO hyväksyi superlatiivit Elisan ja Saunalahden 3G-mainonnassa

Elisa ja Saunalahti saivat käyttää ilmaisuja "Suomen kattavin" ja "Suomen laajin" markkinoidessaan 3G-verkkojaan.

Korkeimman oikeuden antaman ennakkopäätöksen mukaan yhtiöiden käyttämä Elisan verkko oli markkinointiajankohtana kentän voimakkuudella mitattuna markkinoiden nopein ja laajin.

Oikeuden mielestä kentän voimakkuus on olennainen ja merkityksellinen omaisuus, joka voi olla vertailun kohteena. Sen mukaan markkinoinnin pohjana olleen kuuluvuustutkimuksen tulokset olivat luotettavia.

KKO katsoi myös, ettei "kattavinta" ja "laajinta" ollut käytetty harhaanjohtavasti.

Ilmaisujen kieltämistä sakon uhalla vaati Telia Sonera Finland. Sen hakemus hylättiin myös markkinaoikeudessa.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.