Mainos

Kokoomus kampanjoi nyt demareiden teemoilla

Kokoomus aikoo käydä eduskuntavaalien kampanjansa korostetusti asiakysymysten pohjalta. Kritiikkiä saaneen mielikuvamainonnan sijasta keskitytään perusasioihin.

Keskeisenä teemana on palveluiden rahoituksen turvaaminen. SDP:n perustermi "hyvinvointiyhteiskunta" on nyt kokoomuksen pääteema. Tavoitteena on vakuuttaa äänestäjille, että sitä ei voi jättää vain valtion ja julkisen sektorin varaan.

- Taloudellinen tilanne ja verotus ovat varmasti tärkeitä teemoja vaaleissa, mutta kokoomus haluaa muistuttaa, että ne eivät ole itseisarvoja. Itseisarvoja ovat, ne joihin taloudellisilla toimilla pyritään. Niitä ovat hyvinvointiyhteiskunnan turvaaminen ja ennen kaikkea sen kehittäminen, sanoo kokoomuksen puoluesihteeri Taru Tujunen.

Tujunen toivoo, että keskustelu pysyy asiassa vaalitaistelun aikana ja puolueet kertovat realistisia suunnitelmia yhteiskunnan kehittämiseksi.

- Nyt ei ole vitsien aika ollenkaan, vaan nyt on aika kertoa niistä haasteista, jotka meitä seuraavalla vaalikaudella kohtaavat, Tujunen sanoo.

Facebook ja oikomissivusto

Kokoomuksen vaalibudjetti on suunnilleen aiemmalla vajaan miljoonan euron tasolla ja puolueen kampanjan suunnittelee tuttuun tapaan mainostoimisto. Yksi puolueen vaalisloganeista on Tee hyvä työ - se kannattaa aina.

Kampanjointi perustuu pääosin niin sanottuun sosiaaliseen mediaan ja nettiin yleensä. Puolue esimerkiksi järjestää Facebookissa reaaliaikaisia vaalitenttejä, joissa palvelun käyttäjien kysymyksiin ovat vastaamassa puolueen ministerit.

Netissä korjataan myös kaikki puolueen linjoista tehdyt väärät tulkinnat. Kyseenalaista.fi -sivustolla ruoditaan tällä hetkellä useiden viestimien "virheellisiä" tulkintoja.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.