Mainos

Kuluttajaliitto selvityttää TeliaSoneran laajakaistamarkkinoinnin

Kuluttajaliitto on tehnyt selvityspyynnön tietosuojavaltuutetulle TeliaSoneran laajakaistaliittymän markkinoinnista.

Kuluttajaliitto kertoo tiedotteessaan, että kyse on laajakaistaliittymän määräaikaisen sopimuksen ehdosta, jossa asiakkaan on sitouduttava vastaanottamaan sähköistä markkinointia.

Sopimuksen syntyminen edellyttää suostumista sähköiseen markkinointiin.

Kuluttajaliiton mukaan on kyseenalaista, kykeneekö kuluttaja riittävän perusteellisesti harkitsemaan, mitä sähköisen markkinoinnin vastaanottamiseen suostuminen hänelle merkitsee, sen jälkeen kun hän on saanut edullisen tarjouksen.

Lisäksi kuluttaja ei välttämättä ymmärrä suostumusta osaksi liittymää koskevaa sopimusta.

Kuluttajaliiton mukaan on myös epäselvää, voiko kuluttaja peruuttaa sähköiseen markkinointiin antamansa luvan.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.