Mainos

"Kuluttajat luottavat kauppojen omiin merkkeihin"

Kuluttajat ovat nykyään entistä enemmän laatu- ja hintatietoisia, vakuuttaa Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Osmo Laine.

Moni ruokaostoksilla käyvä vaihtaa nykyisin kalliimman tuotemerkin kaupan omaan, ja usein myös samalla halvempaan vaihtoehtoon. Kaupan omien, kuten Keskon Pirkka- ja S-ryhmän Rainbow- ja X-tra -tuotemerkkien suosio on hurjassa kasvussa.

– Kuluttajat ovat huomanneet nämä tuotteet edullisiksi, laadukkaiksi ja hyviksi. Hinta on tärkeä valintaperuste kuluttajille ja nämä tuotteet ovat keskimäärin 20 prosenttia halvempia kuin brändituotteet, Laine kertoi MTV3:n Huomenta Suomessa.

Hänen mukaansa kuluttajat uskaltavat ostaa kauppojen omia tuotemerkkejä, koska ne on koettu turvallisiksi vaihtoehdoiksi.

(MTV3)

Katso Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Osmo Laineen haastattelu: (Huomenta Suomi 17.6.2011)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.