Mainos

"Lippu-uudistuksesta seurannutta käyttäjäpiikkiä ei osattu arvioida"

VR:n lippu-uudistuksen ongelmat johtuvat kaikki arviot ylittäneestä kysynnästä, sanoo Tiedon Suomen ja Baltian toiminnoista vastaava johtaja Ari Järvelä.

–Kukaan ei osannut arvioida, minkälainen käyttäjäpiikki tulee uudistuksen seurauksena. Me Tiedossakaan ei osattu kyseenalaistaa näitä arvioita, Järvelä sanoo.

Tieto on erilaisia tietotekniikkapalveluja tarjoava yritys, joka on vastannut VR:n lipunmyyntiuudistuksessa laitteiden toimittamisesta.

–Puhutaan siis palvelimista, muisteista ja levykapasiteeteista, Järvelä kertoo.

Accenture puolestaan toimittaa ohjelmasovellukset, joilla järjestelmät toimivat; VR vastaa liiketoimintajärjestelyistä.

–Accenturella on myös vastuu siitä, miten tämä kokonaisuus rakennetaan ja sieltä on tullut Tiedolle laitteiden toimittamisesta toivomukset, jotka on toteutettu, Järvelä sanoo.

Järvelän mukaan Tieto kolminkertaisti laitteiston määrän alkuperäisestä viime viikonlopun aikana.

–Tällä hetkellä on kyse ennen muuta siitä, miten tätä laajennettua kapasiteettia pystytään hyödyntämään ohjelmiston puolesta.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.