Mainos

Mainoksiin suhtaudutaan myönteisimmin printissä

Mainontaan suhtaudutaan myönteisimmin painetussa mediassa, kertoo uusin Kansallinen Mediatutkimus. Vastaajista 82 prosenttia suhtautuu myönteisesti mainontaan painetuissa sanomalehdissä, ja mainontaan iltapäivälehdissä suhtautuu myönteisesti 71 prosenttia vastaajista.

Televisio-, radio-, ja nettimainontaan suhtautuu tutkimuksen mukaan myönteisesti noin 30–50 prosenttia vastaajista. 

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että sanoma- ja aikakauslehtiä luetaan entistä harvemmin painettuina versioina, vaikka ne ovat edelleen suosittuja. Matkapuhelimista ja tableteista lukemisen suosio puolestaan kasvaa.

Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Tutkimuksen päätilaaja on MediaAuditFinland ja toteuttaja TNS Gallup.

Median murros on ajanut tiedotusvälineet kamppailemaan mainostuloista. Katso alla olevasta videosta, mitä mieltä tulevaisuudentutkija on median murroksesta:



Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.