Mainos

Ministeriö patistaa terveyskeskuksia ripeyteen puhelimeen vastaamisessa

Asiakkaat saavat yhteyden terveyskeskukseen usein nykyistä ripeämmin, jos sosiaali- ja terveysministeriön tuore ohjeistus toteutuu.

Ministeriö kertoo lähettäneensä kunnille ohjeen, jonka mukaan terveyskeskuksesta pitää saada virka-aikana puheluun vastaus viidessä minuutissa. Tavoitteena pitäisi olla vielä tätä lyhyempi aika, eikä jonotus saisi maksaa.

Jos puheluun ei vastata viidessä minuutissa, soittajalle pitää tarjota mahdollisuutta jättää soittopyyntö. Tähän pitää vastata saman päivän aikana. Lisäksi terveyskeskus voi tarjota mahdollisuuden jäädä langalle odottamaan seuraavaa vapautuvaa vastaajaa tai tarjota uutta soittoaikaa hiljaisempana aikana.

Ministeriön mukaan yhteyden saaminen terveyskeskuksiin on yhä hidasta, vaikka esimerkiksi jonot lääkärille ovat lyhentyneet. Ohjeiden toteutumista seuraa Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.