Mainos

Nettitelevisio tuo lehdille uusia ansaintamahdollisuuksia

Nettitelevisio antaa lehdille uusia ansaintamahdollisuuksia, arvioi Jyväskylän yliopiston mediatutkija.

Tutkija Turo Uskalin mukaan lehtien nettitelevisiot ovat mainospaikkoina houkuttelevia. Paikallista, kiinnostavaa sisältöä tarjotessaan ne houkuttelevat katsojia.

Turun Sanomilla ja Karjalaisella on pitkä kokemus tv-toiminnasta kaapelikanavan kautta. Karjalainen on vähentänyt nettitelevisiojuttujaan, mutta julkaisee niitä silti viikoittain. Turun Sanomat julkaisee useita juttuja päivittäin.

Helsingin Sanomat julkaisee reilut kymmenen nettitelevisiojuttua päivässä. Vastaava päätoimittaja Kaius Niemi pitää tärkeinä myös pidempiä ohjelmia ja suoria lähetyksiä.

Keskisuomalainen aloitti syksyllä nettitelevisiotuotannon. Sillä oli ollut jo pitkään videojuttuja verkkosivuillaan, mutta nyt se julkaisee päivittäin yhden uuden, toimitetun jutun.

– Nettitelevisio on tärkeä, kasvava alue. Ihmiset viihtyvät videomuotoisen sisällön parissa, kertoo vastaava päätoimittaja Pekka Mervola.

Keskisuomalaisen mainostajat olivat odottaneet nettitelevisiota. Sinne myytiin mainoksia ennen tuotannon alkua.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.