Mainos

Potilaat aiempaa tyytymättömämpiä hoitoonsa

Potilaat valittavat yhä useammin saamastaan hoidosta.

Terveystoimen potilasasiamiehiin otetaan nykyään yhteyttä jopa kaksi kertaa useammin kuin 1990-luvun lopulla.
Valitusten lisääntymisen uskotaan johtuvan ensisijaisesti terveyspalvelujen laadun heikkenemisestä. Laatua heikentää henkilökunnan väsyminen ja stressi, joka johtuu työtehtävien lisääntymisestä.

Valituksia lisää myös se, että potilaat ovat nykyään paljon aikaisempaa paremmin tietoisia oikeuksistaan.
Yhteydenotoista potilasasiamiehiin ei ole saatavissa virallista tilastoa, mutta sairaaloissa yhteydenottojen lisääntyminen näkyy selvästi.

Esimerkiksi Jorvin sairaalassa Espoossa yhteydenottojen määrä on noussut vuonna 1999 tehdyistä 350 valituksesta viime vuoden 750 yhteydenottoon.

(MTV3)

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.