Mainos

Synnin mittaaminen verestä arveluttavaa mainontaa – hyvän kuoleman lahjoittaminen ei

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen syntimittarin mainonnasta. Neuvoston mukaan kuivaveripalvelun markkinointi on hyvän tavan vastaista. Syntimittari.fi-sivustolla väitetään, että synti muuttaa veren valkoiseksi ja tämä näkyy ihmisen terveydessä.

Huomautuksen kohteena on Droppi Veripalvelu Oy:n kuivaveripalvelu, jota mainostetaan myös Mikkoskopian syntimittari.fi-sivustolla. Yhtiöiden taustalla on kaksi miestä, jotka ovat veljeksiä.

– Syntimittari.fi-sivustolla kuivaveripalvelu on yhdistetty kiinteästi ihmisen syntisyyden mittaamiseen. Palvelun markkinoiminen syntimittarin avulla ei osoita yhteiskunnallisen ja ammatillisen vastuun asianmukaista huomioon ottamista, kertoo neuvoston sihteeri Riina Hero tiedotteessa.

Lapin ely-keskus päättää ensi viikolla, periikö se Droppi Veripalvelu Oy:ltä takaisin myöntämänsä tuen.

Monia puhuttanut Yhteisvastuun saattohoitokampanja "Lahjoita hyvä kuolema" ei sen sijaan ollut neuvoston mielestä hyvän tavan vastainen.  

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.