Mainos

UM: Some-kampanjalla oikeaa tietoa oikeaan paikkaan

Ulkoministeriö pyrkii vähentämään Suomeen tulevien irakilaisten määrää sosiaalisen median avulla.

Ministeriö on ostanut Facebookilta mainostilaa arabiankieliselle tiedotteelle, jossa kerrotaan Suomen tiukentuneista turvapaikkakäytännöistä.

Ajankohtaisviestinnän yksikön päällikkö Vesa Häkkinen kertoo Seitsemän Uutisissa, että ministeriö välittää yksinkertaisesti maahanmuuttoviraston tuoreen tiedotteen omia kanaviaan pitkin.

Häkkisen mukaan sosiaalinen media tavoittaa, mutta on myös täynnä huhuja.

– Tällä on oikeastaan yksi ainoa tarkoitus. Että oikeaa viranomaistietoa menee oikeaan paikkaan, Häkkinen sanoo.

Myös Suomen edustustoja ja lähetystöjä sekä paikalla olevia suomalaisia kirjeenvaihtajia voidaan Häkkisen mukaan käyttää apuna.

– Some on uusi juttu ja me käytämme tässä nyt sitä. Viime kesänä Albaniaan suunnattiin pienimuotoista tiedottamista. Somea ei käytetty, mutta tiedotteita ja paikallista mediaa kyllä. 

Suomen viranomaiset muuttivat Irakin turvallisuusarviota tämän viikon alussa.

Käytännössä aiempaa harvempi irakilainen on jatkossa oikeutettu turvapaikkaan Suomesta.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.