Mainos

Vain harva heittää mainoksen suoraan roskakoriin

Valtaosa kuluttajista (87 %) tutustuu kotiin jaettuihin suoramainoksiin, ja vain 13 % mainosten vastaanottajista ilmoittaa laittavansa ne suoraan paperinkeräykseen.

Kuluttajien suhtautuminen mainoksiin näkyy selkeästi niiden käsittelyprosessissa kotona. Mainospostin tullessa noin 20 prosenttia tutustuu kaikkiin mainoksiin heti, 30 prosenttia laittaa kaikki mainokset talteen itseä ja muita taloudessa asuvia varten. Tämän lisäksi 35 prosenttia lajittelee mainokset ja laittaa talteen ne, joiden arvioi kiinnostavan itseä tai muita perheenjäseniä.

Kuluttajat suhtautuvat myönteisemmin päivittäisen postinjakelun mukana tuleviin mainoksiin kuin erillisissä mainosjakeluissa jaettuihin mainoksiin.

Päivittäisen postin mukana tehdyn mainosjakelun parhaiksi puoliksi arvioidaan kohtuullinen mainosten määrä sekä sopivat jakelupäivät ja -ajat. Päiväpostin mukana tulevaa mainontaa arvostavat varsinkin nuoret naiset (15-24-vuotiaat) ja nuoret aikuiset miehet (25-34-vuotiaat).

Tulokset ilmenevät viime joulukuussa GallupKanavassa tehdystä tutkimuksesta, johon vastasi runsaat 1000 suomalaista.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.