Mainos

Viekö jonotusmusiikki hermosi? Tutkimuksen mukaan ei

Asiakaspalveluiden jonotusmusiikki ja jonotuksen kesto vaikuttavat asiakkaan tyytyväisyyteen vain vähän, jos palvelu muuten luistaa.

Asian totesivat Aalto-yliopiston tutkijat, jotka kävivät läpi puhelinpalvelukeskusten saamia asiakaspalautteita. Aineistona oli yli 50 000 palautetta.

Jos asiakkaalle annetaan arvio jonotuksen kestosta, tyytyväisyys sen kuin kasvaa.

– Tieto jonotuksen kestosta lisää tunnetta omasta mahdollisuudesta valita ja vaikuttaa, sanoo Aalto-yliopiston vieraileva professori Pekka Mattila.

Myös kiireettömyyden tuntu ja valinnanvara ilahduttavat asiakaspalveluun soittavaa ihmistä. Jos asian selvittely vaatii useita soittoja asiakaspalveluun, alkaa soittajan pinna kiristyä, tutkijat totesivat.

(MTV3–STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.