Mainos

VR:n asiakaspalaute jyrkässä kasvussa

Matkustajien tekemien korvaushakemusten summat vaihtelevat muutamista euroista satoihin euroihin. Kuluja VR:lle aiheuttavat myös taksi- ja linja-autoyhtiöiden ongelmatilanteissa järjestämät korvaavat kuljetukset.

VR joutunee maksamaan matkustajille aikaisempaa enemmän korvauksia junien myöhästymisten vuoksi. VR:n sisäisen linjauksen vuoksi tarkkoja korvaussummia ei kerrota julkisuuteen, mutta VR:n asiakkailta saama palaute on jyrkässä kasvussa.

Yhteyskeskuksen päällikkö Marja-Terttu Kanerva kertoo, että viime vuonna asiakaspalautteita tuli VR:lle noin 20 000 kappaletta. Jo alkuvuonna 2007 palautteita on tullut 30 prosenttia enemmän edelliseen vuoden vastaavaan aikaan verrattuna.

- Syitä tähän on monia, muun muassa liikennemäärien kasvu vaikuttaa asiaan.

Korvaushakemusten summat vaihtelevat muutamista euroista satoihin euroihin. Kanervan mukaan tyypillisin korvaushakemus koskee taksimatkaa.

VR ei kerro sitäkään, kuinka paljon se käyttää vuosittain taksi- ja linja-autoyhtiöiden tekemien korvaavien kuljetusten järjestämiseen. Kesän aikana kuljetuksia on jouduttu järjestämään suuressa mittakaavassa ajolakojen pudottua Turengissa kesäkuussa ja nyt Lahden oikoradan ongelmien takia.

(MTV3-STT)

Lue myös:

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.