Mainos

Yli puolet yrityksistä profiloi kanta-asiakkaitaan

Yli puolet yrityksistä profiloi kanta-asiakkaitaan muun muassa ostoksista kerättyjen tietojen perusteella. Osa yrityksistä myös luovuttaa asiakastietoja yhteistyökumppaneidensa käyttöön.

Tieto käy ilmi tietosuojavaltuutetun tekemästä kartoituksesta, jossa selvitettiin kanta-asiakasjärjestelmiin liittyvää henkilötietojen käsittelyä. Kartoitus tehtiin kyselynä sadalle Suomessa toimivalle yritykselle.

Tietosuojavaltuutetun mukaan profilointi sinänsä ei ole ongelma. Osa yrityksestä kuitenkin säilyttää profiilitietoja myös kanta-asiakkuuden päätyttyä. Lisäksi asiakkaiden on usein vaikea saada selville kanta-asiakkuuksiensa sisältöä.

Pääsyy kanta-asiakkaiden profiloinnille oli suoramarkkinointi. Muutama kyselyyn vastannut yritys ei tiennyt itsekään, mitä varten asiakasprofiileja kerätään.

(MTV3 - STT)

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.