Mainos

Yritysten yhteiskuntavastuu vaikuttaa ostopäätöksiin

Selvä enemmistö suomalaisista sanoo yrityksen yhteiskuntavastuun vaikuttavan ostopäätöksiinsä. Helsingin Sanomien kyselyssä noin 15 prosenttia vastaajista sanoo yhteiskuntavastuun vaikuttavan ostopäätöksiin paljon ja 55 prosenttia jonkin verran.

Vajaa kolmannes vastaajista sanoo, ettei ostopäätöksiin vaikuta ollenkaan yrityksen vastuullinen tai vastuuton toiminta. Eniten tätä mieltä olevia löytyy kyselyssä 15-24-vuotiaiden ryhmästä.

Kyselyyn vastanneista 70 prosenttia sanoo olevansa valmis boikotoimaan yritystä, joka irtisanoo työntekijöitä ja lakkauttaa kannattavia tehtaita. Neljäsosa ei taas boikottiin ryhtyisi.

Yhtiöiden yhteiskuntavastuulla tarkoitetaan esimerkiksi huolenpitoa ympäristöstä ja työntekijöistä. TNS Gallupin tekemään kyselyyn haastateltiin puhelimitse tuhatta suomalaista 29. tammikuuta-8. helmikuuta. Tulosten virhemarginaali on kolme prosenttiyksikköä.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.