Mainos

Helsinki in Berlin -tapahtuma saavutti suursuosion

Helsinki in Berlin -tapahtuma on vienyt suomalaista musiikkia jälleen maailmalle. Musiikkialan kymmenpäiväinen suurponnistus päättyi vappuaattona Berliinissä.

Festivaalin 18 eri musiikkityylille omistetut konsertit keräsivät kaikkiaan yli 5000 kävijää sekä satoja kutsuvieraita. Tapahtuma kuului ja näkyi eri puolella Berliiniä sekä mainoskampanjoissa että konserteissa.

- Konsertit keräsivät kiitettävästi sekä ammattilaisyleisöä että musiikin kuluttajia, mikä ei ole itsestäänselvyys kaupungissa, jossa tapahtuu koko ajan valtavasti, kertoo Music Export Finlandin vt. toiminnanjohtaja Ville Kilpeläinen.

Fullsteam Recordsin toimitusjohtaja Juha Kyyrö pitää tapahtumaa kaikin puolin onnistuneena.

- Ilta Columbia Clubilla oli todella onnistunut niin bändien, yhtiömme kuin paikallisten yhteistyökumppaniemmekin näkövinkkelistä. Paikalla oli paljon innokasta yleisöä, joka otti hyvin vastaan bändimme Disco Ensemblen, Lapkon, Downstairsin, Damn Seagulsin ja I Walk the Linen. Musiikki- ja media-alan ammattilaisia oli myös paikalla enemmän kuin osasimme odottaa, Kyyrö kuvailee.

Myös saksalaisen yhteistyökumppanin Trinity Concertsin mukaan tapahtuma oli onnistunut.

- Saksalaisesta näkökulmasta katsottuna Helsinki in Berlin on ollut menestys. Jokaisella keikalla on ollut osallistujia ja bändit ovat olleet mahtavia, kertoo konserttipromoottori Martin Rabitz.

Helsinki palaa Berliiniin lokakuussa, kun suomalainen musiikkiala esittäytyy Popkomm-messuilla ja -festivaaleilla sekä tapahtuman yhteydessä toteutettavassa markkinointiviestinnän kokonaisuudessa.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.