Mainos

Finnairin kanta-asiakasohjelmassa paljastui huijausyritys – henkilöasiakkailta viety pisteitä

Lentoyhtiö Finnairin kanta-asiakasjärjestelmästä on löydetty huijausyritys, yhtiö kertoi keskikivikkona. Asia tuli ilmi aamulla aamupäivällä, jonka jälkeen Finnair ryhtyi vastatoimiin.   

Finnair Plus kanta-asiakasohjelmaan oli luotu väärä yritystili, johon oli yhdistetty henkilöasiakkaiden kanta-asiakastilejä. Huijauksessa yritettiin päästä käyttämään ihmisten omille tileilleen keräämiä kanta-asiakaspisteitä.  

Finnair palautti pisteet asiakkaiden tileille ja esti järjestelmän vastaavanlaisen väärinkäytön tekemällä järjestelmämuutoksia. Järjestelmiin tehtiin myös ylimääräinen tietoturvatarkastus.  

Huijausyritys kohdistui yhteensä 16 asiakastiliin, ja Finnair aikoo olla yhteydessä suoraan ihmisiin, jotka joutuivat huijausyrityksen kohteeksi.  

Yhtiö on raportoinut tapauksesta tietosuojavaltuutetun toimistoon. Finnairin viestinnästä ei kommentoitu, aikooko yhtiö tehdä asiassa ilmoituksen myös poliisille.  



Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.