Mainos

Kuluttaja-asiamies ärähti vessapaperiarvonnasta: Loton päävoitto yli 150 kertaa todennäköisempi

Vessa- ja talouspaperin valmistajaa epäillään aggressiivisesta markkinoinnista. Lotus-merkkisten tuotteiden valmistaja on mainostanut ostajille mahdollisuutta voittaa arvonnassa 100 000 euroa.

Kuluttaja-asiamies huomauttaa, että voiton todennäköisyys oli erittäin pieni, yksi 2,4 miljardista. Esimerkiksi Suomen lotossa päävoiton todennäköisyys on yksi noin 15 miljoonasta.

Arvontaan sai osallistua ostokuitilla. Kuluttajille ei kerrottu voiton todennäköisyyttä.

Kuluttaja-asiamies katsoo, että suuri palkinto ja voiton epätodennäköisyys ohjasivat kuluttajaa harhaan.

Kuluttaja-asiamies on vienyt Suomen SCA Tissuen markkinaoikeuteen. Yhtiö kuuluu ruotsalaiseen SCA-konserniin ja valmistaa pehmopaperia Nokialla.

Aggressiivinen markkinointi kiellettiin Suomessa vuonna 2008.

(MTV3 - STT)

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.