Mainos

KL: Huonekalukauppa kisaa itseään hengiltä

Huonekalukauppa kilpailee itseään hengiltä, kirjoittaa Kauppalehti. Rahaa käytetään hurjaa tahtia mainontaan ja markkinointiin, jotta myynti ja markkinaosuus eivät notkahtaisi. Taistelua käydään tälle vuodelle ennustetusta noin parin prosentin kasvusta.

Viime vuosi oli huonekalukaupalle selvästi edellistä huonompi: myynti sukelsi vajaan kymmenyksen. Myynti ilman sisustustavaroita jäi runsaaseen 793 miljoonaan euroon, ja alan yhteenlaskettu tulos luisui tappiolle.

Suomen Huonekalukaupan Liiton mukaan myynnistään menettivät eniten pienimmät kauppiaat.

Suurimmat tappiot keräsivät Isku ja Kesko-konsernin Asko ja Sotka. Kunnon tulokseen ylsi vain alan ykkönen, kansainvälinen Ikea. Kotimaisia paremmin pärjäsivät myös muut ulkomaiset ketjut kuten Jysk ja Boknäs, jotka jäivät plussalle.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.