Mainos

Marimekon tuotteet ensi kertaa myynnissä Yhdysvaltain jättiketjussa – muutama newyorkilainen pisti juoksuksi

Yhdysvaltalainen tavaratalojätti Target avasi eilen kauppojensa ovet suomalaisen Marimekon designille. Yhdysvaltain toiseksi suurin kauppaketju myy Marimekon Targetille suunnittelemaa mallistoa rajoitetun ajan. Osa Brooklynin liikkeen ovilla jonottaneista ihmisistä juoksi tuotteiden kimppuun heti ovien avauduttua.

Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko saapui Brooklynin Target-myymälään jo aamuseitsemältä. Hän kertoi jännittävänsä, kuinka innoissaan tavaratalon asiakkaat Marimekon tuotteista ovat.

– Odotan innolla. Tämä on huikean hieno mahdollisuus kertoa Marimekon tarinaa entistä laajemmalle kohdeyleisölle täällä Yhdysvalloissa, Alahuhta-Kasko kertoi MTV Uutisille.

Kun ovet avautuivat kahdeksalta, osa asiakkaista innostui juoksemaan kohti Marimekon tuotteita notkuvia hyllyjä. Marimekon ja Targetin yhteistyömallistossa on parisataa erilaista kesätuotetta uimapuvuista telttoihin.

– En ehtinyt saada edellisen Targetin design-kumppanin tuotteita, joten nyt päätin tulla aikaisin hamstraamaan. Katson sitten kotona, mitä en tarvitse ja tulen palauttamaan, Stephanie Forsman kertoi nauraen ja jatkoi kiireesti kärrynsä kanssa myymälän yläkertaan.

Ihmisiä houkuttavat Targetin vaihtuvissa design-kumppaneissa väliaikaisesti pudotetut hinnat. Esimerkiksi Marimekon isoja rantapyyhkeitä saa Targetista yli 20 dollarilla, kun tavallisesti tuotteet maksavat huomattavasti enemmän. Osa asiakkaista tiesi Marimekon ennakkoon, osa ei.

– En ollut kuullutkaan merkistä, mutta kun näin nämä värit, en voinut vastustaa. Minusta tulee isoäiti, joten haluan kauniita ja värikkäitä kesämekkoja lapsenlapselleni. Toivoisin tosin, että vauvanvaatteita olisi ollut enemmän, brooklynilainen Sharon kertoo.

Marimekon suunnittelemia tuotteita on myynnissä kaikissa maan 1800 Targetin myymälässä muutaman viikon tai niin kauan kuin tuotteita riittää. Yt-neuvottelujen kanssa alkuvuonna paininut Marimekko haluaakin panostaa kansainvälisyyteen ja Pohjois-Amerikkaan, mutta markettivaatteeksi yhtiö ei halua.

– Yhteistyön idea on, että designer-tuotetta saa hetken edullisesti. Totta kai toivon, että useampi löytää sen jälkeen Marimekon myymälään tai nettikauppaan. Meidän ydinstrategiamme on kuitenkin yhä niissä, Alahuhta-Kasko kertoo.

Luonnollisesti myös Target hyötyy yhteistyöstä. Vaikka asiakkaat saattavat tulla liikkeeseen pelkästään design-tuotteiden perässä, ostoskoriin kertyy tavallisesti isosta tavaratalosta myös paljon muuta ostettavaa. 

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.