Mainos

MTV:lle huippurekrytointeja kuluttajaliiketoiminta- ja myyntijohtajiksi

MTV vahvistaa osaamistaan uusilla johtoryhmätason rekrytoinneilla.

Maksutelevisioyhtiö Viasatin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Johannes Leppänen siirtyy MTV:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi ja mediatoimistokonserni GroupM:n Suomen COO Erkka Rantanen uudeksi myyntijohtajaksi.

Rekrytoinnit ovat osa tammikuussa 2016 aloittaneen toimitusjohtaja Jarkko Nordlundin aloittamaa uudistusta, jonka tavoitteena on palauttaa Suomen johtavan kaupallisen mediayhtiön liiketoiminta kannattavaksi.

KTM Johannes Leppänen (39) on työskennellyt koko uransa viihteen myynnin ja markkinoinnin parissa. Hän on toiminut Pohjoismaiden johtavan mediakonserni Modern Times Groupin palveluksessa yli 10 vuotta, joista viimeiset 6 vuotta maksutelevisioyhtiö Viasatin toimitusjohtajana.

Hän on toiminut myös MTV:n omistavan Bonnier-konsernin kuluttajatuotteisiin erikoistuneen Homenter-yhtiön myyntijohtajana. MTV Oy:n kuluttajaliiketoiminnoista vastaavana johtajana elokuussa aloittavan Johannes Leppäsen vastuualueeseen kuuluvat MTV:n maksukanavat ja maksulliset sisällöt, MTV Katsomo-netti-tv- ja MTV.fi- palvelut. 

– MTV:n on mahdollista paitsi kasvattaa, myös parantaa sisältöjään ja palvelujensa käytettävyyttä entisestään. Meidän tulee kuunnella enemmän kuluttajia ja ylittää heidän odotuksensa tarjoamalla myös markkinoiden parasta palvelua. Voimme esimerkiksi parantaa maksukanavien kuluttajakokemusta yhdistelemällä erilaisia palvelukonsepteja ja kehittämällä myös täysin uusia palveluita, kertoo Johannes Leppänen.

Liikevaihdon kasvun vauhdittamiseksi MTV Oy:n uusi myyntijohtaja KTM Erkka Rantanen (45) tulee panostamaan mainostaja-asiakkaiden entistä parempaan palveluun. 

– Vaikka kaupallinen tv on Suomessa nyt vahvempi kuin koskaan ja MTV:n kanavavalikko on kattavin ja laadukkain, meidän on parannettava suoritustamme erityisesti asiakastyössä. Meidän on kokonaisvaltaisesti ymmärrettävä asiakkaan liiketoiminta kohderyhmineen ja tavoitteineen sekä tarjottava sitä parhaiten tukevia, räätälöityjä ratkaisuja. Tämän vuoden yhdeksi tärkeimmäksi tavoitteeksi asetammekin asiakastyytyväisyyden selkeän parantamisen, lupaa helmikuun alussa työssään aloittava Erkka Rantanen.

Erkka Rantanen on toiminut mediatoimistoalalla yli 16 vuotta. Hän on toiminut maailman johtavan mainonta- ja markkinointiviestintäkonserni WPP:n omistaman mediatoimisto Mindsharen COO:na vuodesta 2013  ja GroupM-konsernin COO:na vuodesta 2015.

MTV Oy:n toimitusjohtajana tammikuussa 2016 aloittanut Jarkko Nordlund on erittäin iloinen saadessaan johtoryhmäänsä kaksi uutta media- ja markkinointialan huipputekijää.

– Kansainvälisen televisiotoiminnan ammattilainen Johannes Leppänen tuo vahvaa osaamista kuluttajaliiketoimintaamme. Hänellä on laaja kokemus niin maksutelevisiotoiminnasta kuin uusien televisiopalveluiden rakentamisesta. Tätä osaamista tarvitsemme nopeasti kasvavan kuluttajaliiketoiminnan, kuten Katsomo-palvelun kehittämiseksi, Jarkko Nordlund sanoo.

– Erkka Rantanen puolestaan  ymmärtää mainostaja-asiakkaiden liiketoimintaa ja tarpeita paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu Suomessa. Hänen kokemuksensa myös kansainvälisten mainonnan mallien ja toimintatapojen jalkautuksesta on meille ensisijaisen arvokasta asiakastyön parantamisessa. Olen erittäin ylpeä kun voimme täydentää MTV:n johtoa näin kovilla osaajilla.

MTV Oy:n kuluttajaliiketoimintajohtajana elokuuhun 2016 saakka toimii Lars Schulman. Hän jatkaa tämän jälkeen MTV Oy:n Kuluttajaliiketoiminta-yksikössä uudessa roolissa.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.