Mainos

Myspace vaihtoi omistajaa pilkkahinnalla

Mediakonserni News Corp on myynyt yhteisöpalvelu Myspacen halvalla verkkomainosyhtiö Specific Medialle. Myyntihinta oli 35 miljoonaa dollaria eli reilut 24 miljoonaa euroa.

Summa on murto-osa siitä, mitä News Corp aikoinaan maksoi Myspacesta. Rupert Murdochin luotsaama yhtiö osti Myspacen 580 miljoonalla dollarilla vuonna 2005 ja löi tarjouskilvassa kilpailevan mediajätin Viacomin. Tuolloin Myspace oli yksi maailman suosituimmista nettisivustoista.

Nimetön lähde kertoi uutistoimisto Reutersille, että News Corp säilyttää kaupassa viiden prosentin vähemmistöosuuden. Lähteen mukaan yhteisöpalvelun 500 työntekijästä yli puolen odotetaan menettävän työnsä.

Specific Media kertoo tiedotteessa, että osa Myspacesta siirtyi kaupassa poplaulaja Justin Timberlaken omistukseen. Timberlakella on määrä olla merkittävä rooli nettisivuston kehittämisessä.

Myspace on jäänyt yhteisöpalvelujen kisassa kilpailijoiden jalkoihin ja menettänyt käyttäjiä Facebookille. Yhtiö karsi aiemmin tänä vuonna 500 työpaikkaa eli puolet silloisesta henkilökunnasta.

(MTV3 - STT - AFP - Reuters)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.