Mainos

Nokia kasvatti markkinaosuuttaan

Tutkimusyhtiö Gartnerin mukaan Nokian tavoite 40 prosentin markkinaosuudesta voidaan jälleen ottaa tosissaan. Gartner kuitenkin muistuttaa, että tavoite on yhä kova.

Nokian markkinaosuus nousi loka-joulukuussa 35 prosenttiin, kertoo tutkimusyhtiö Gartner. Osuus lähestyy näin vuoden 2002 huippulukemaansa, joka oli Gartnerin lukujen mukaan 35,8 prosenttia.

Se on myös enemmän kuin Nokia itse arvioi loka-joulukuun markkinaosuudekseen. Nokian oma arvio oli 34 prosenttia. Tavallisesti Nokian omat arviot markkinaosuudestaan ovat olleet korkeammat kuin markkinatutkimusyhtiöiden.

Gartnerin mukaan Nokian tavoite 40 prosentin markkinaosuudesta voidaan jälleen ottaa tosissaan, joskin tavoite on edelleen kova.

Vuonna 2004 Nokian osuus putosi alle 30 prosentin simpukkapuhelimien puutteen vuoksi. Nyt markkinaosuus on toipunut vauhdilla, kun Nokiaa on auttanut erityisesti halpojen puhelimien hyvä menekki, Gartner arvioi.

(MTV3-STT-Reuters)

(Kauppalehden talousuutiset 28.02.2006)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.