Mainos

Nokia romahti brändilistalla - Apple harppoi ykköseksi

Apple on noussut Googlen ohi maailman arvokkaimmaksi brändiksi, ilmenee kansainvälisen bränditoimisto Millward Brownin selvityksestä. Se laskee iPhone-puhelinten ja iPad-laitteiden valmistajan brändin arvoksi 153 miljardia dollaria eli noin 106 miljardia euroa.

Nokia löytyy selvityksestä vasta sijalta 81, kun se viime vuonna oli sijalla 43. Nokian brändiarvosta on Millward Brownin mukaan karissut vuodessa 28 prosenttia. Nyt se on hieman vaille 11 miljardia dollaria eli noin 7,6 miljardia euroa.

Google ehti pitää listan kärkipaikkaa neljä vuotta, mutta on nyt siis pudonnut kakkoseksi. Googlen brändiarvo on laskenut parilla prosentilla 111 miljardiin dollariin eli 77 miljardiin euroon.

Muut kymmenen kärkeen mahtuvat brändit ovat IBM, McDonald's, Microsoft, Coca-Cola, AT&T, Marlboro, China Mobile ja GE.

(MTV3 - STT -Reuters)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.