Mainos

Nordea: "Harmittaa todella paljon – olisi pitänyt muuttaa tapoja jo aikaisemmin"

Suomen Nordeasta kerrotaan, että he ovat saaneet asiakkailtaan yhteydenottoja viimepäivien veroparatiisiuutisoinnin vuoksi. Yhtiö kertoo myös olevansa "äärimmäisen pahoillaan mielipahasta, jota tämä on aiheuttanut".

Nordeaa on arvosteltu siitä, että se on tarjonnut yksityisasiakkaille palveluja omaisuuden piilottamiseen verottajalta. Tiedot tulivat ilmi Panamasta vuodetuista asiakirjoista.

– Olemme toki saaneet yhteydenottoja ja keskustelleet asiakkaidemme kanssa aiheesta. Haluan heti alkuun korostaa, että näitä asioita, joista uutisissa puhutaan, ei ole tehty tai hoidettu Suomessa, lehdistöpäällikkö Anni Hiekkanen sanoo MTV:lle lähettämässään sähköpostissa.

Suomen Nordea ei myöskään lausunnon mukaan hyväksy veronkiertoa missään tapauksessa.

– Tämä asia harmittaa meitä itseäkin todella paljon ja olemme äärimmäisen pahoillamme mielipahasta, jota tästä on asiakkaillemme koitunut.

– Haluamme tuoda selvästi esille, että Nordea ei missään tapauksessa hyväksy veronkiertoa. Emme myöskään kannusta asiakkaitamme verojärjestelyihin, joita pidetään veronkiertona, emmekä mahdollista tällaisia järjestelyjä.

Vuodettujen asiakirjojen mukaan Nordea on tehnyt veroparatiisijärjestelyjä Luxemburgin yksikön kautta.

– Toivomme asiakkaidemme tietävän, että Luxemburgissa tehtiin muutoksia toimintatapaan uutisten aiheena olevassa asiassa jo vuoden 2009 lopussa.

– On täysin selvää, että noudatamme kaikkia lakeja ja säännöksiä kaikissa maissa, joissa toimimme. Selvää on myös, että meidän olisi pitänyt muuttaa toimintatapoja Luxemburgissa jo aikaisemmin.


Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.