Mainos

Sanoma aloittaa 60 miljoonan euron säästökuurin

Mediakonserni Sanoma aloittaa konsernin laajuisen säästöohjelman, jolla pyritään leikkaamaan kustannuksia kolmessa vuodessa yhteensä 60 miljoonalla eurolla.

Konsernin voitto ennen veroja oli heinä-syyskuussa 50 miljoonaa euroa. Vuosi sitten tulos oli 32 miljoonaa euroa tappiolla.

Liikevaihtoa kertyi 600 miljoonaa.

Toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukosen mukaan Sanoman on parannettava työkulttuuriaan, prosessejaan ja kustannustehokkuuttaan.

Konsernin oppimateriaaleja tuottava osa ja Nelonen Media tekivät Kaukosen mukaan vakaan tuloksen.

– Muita toimintojamme vaikeuttivat jatkuva levikinmyynnin ja mainosmarkkinoiden heikkeneminen, Kaukonen totesi.

Loppuvuoden näkymät ovat Kaukosen mukaan vaikeat, koska oppimateriaalien myynti on kausivaihtelujen takia vähäistä. Kuluttajamediassa levikkien ja mainosmarkkinoiden lasku luovat yhä enemmän paineita.

Sanoma on STT-Lehtikuvan suurin omistaja.

(MTV3 - STT)

Katso Raimo Pitkäsen juttu (Seitsemän uutiset 31.10.2012)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.