Mainos

TeliaSonera haastaa Welhon kaapeli-tv-markkinoilla

Teleyhtiö TeliaSonera laajentaa kaapeli-tv-toimintaansa pääkaupunkiseudulle. Kanavapaketteja tarjotaan valokuituverkossa, jota on tähän asti käytetty lähinnä laajakaistapalveluihin.

Yhtiön tavoitteena on kymmenen prosentin markkinaosuus, mikä tarkoittaa noin 30 000 - 40 000 kotitaloutta.

TeliaSonera on vetänyt pääkaupunkiseudulle noin 1500 kilometriä valokuitua, ja nyt näille kuitukilometreille halutaan lisää liikennettä. Käytännössä yhtiö haastaa Sanoma Television Welhon, jolla on pääkaupunkiseudulla yli 320 000 kaapeli-tv-asiakasta.

- Kaapeli-tv-liiketoiminta on niitä harvoja liiketoiminta-alueita, joissa on vielä monopoli olemassa. Haluamme murtaa tämän monopolin ja avata sen kilpailulle, TeliaSoneran maajohtaja Juha-Pekka Weckström sanoo.

Ensimmäinen iso asiakas on Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö HOAS ja sen 16 000 asukasta. Asuntosäätiön lisäksi TeliaSoneran sihdissä ovat ne 3000 kiinteistöä, joihin yhtiö on vetänyt valokaapelin. Jos taloyhtiöt vaihtavat kaapeli-tv-operaattorin, Sonera pääsee tarjoamaan asukkaille ilmaisen peruspaketin lisäksi noin sadan maksullisen tv-kanavan palettia.

Mitä enemmän TeliaSonera saa valokuituunsa maksullista liikennettä internetin lisäksi, sitä pikemmin se saa kuidun myös tuottamaan. Kuituinvestointi keventää yhtiön lompakkoa satoja miljoonia euroja.

Katso Leea Ollikaisen raportti

Mitä TeliaSoneran aluevaltaus voi tarkoittaa sinun taloyhtiössäsi? Katso Juha-Pekka Weckströmin haastattelu täältä.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.