Mainos

Atlantic: USA:n armeija käyttää mainontaan yli 500 miljoonaa

Yhdysvaltain armeija käyttää itsensä mainostamiseen tänä vuonna noin 667 miljoonaa dollaria eli 505 miljoonaa euroa, kertoo Atlantic-lehti.

Yhdysvaltain laivasto oli esimerkiksi hiljattain Coloradossa pidetyn lumilautailu- ja laskettelukisa X Gamesin yksi neljästä pääsponsorista.

Luku pitää sisällään niin lehti-, verkko-, tv- kuin radiomainonnan ynnä postituskampanjat ja mainoslehtiset.

Mainosbudjetti kuitenkin on vähenemään päin. Vuodesta 2010 vuoteen 2011 se pieneni noin 12 prosenttia. Yhdysvaltain hallinto aikoo muutenkin leikata puolustuskustannuksia tulevina vuosina merkittävästi.

Vertailun vuoksi Suomen valtion koko puolustusministeriön hallinnonalan budjetti tälle vuodelle on noin 2850 miljoonaa euroa.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.