Mainos

Lehti: Nato pommitti tahallaan Kiinan lähetystöä

Brittiläinen sanomalehti Observer väittää Naton pommittaneen tarkoituksella Kiinan Belgradin suurlähetystöä. Sanomalehden mukaan pommitusta olisi käytetty apuna yritettäessä heikentää Jugoslavian armeijan tiedonvälitystä.

Nimettömänä pysyttelevä tiedustelu-upseeri on kertonut, että Nato tiesi Kiinan lähetystön toimineen Jugoslavian armeijan sanomien lähettäjänä sen jälkeen, kun Nato oli hiljentänyt Serbian lähettimet. Naton edustajat kieltävät kuitenkin sanomalehden väitteet.

Isku Kiinan lähetystöön 7. toukokuuta tappoi kolme kiinalaista ja huononsi Naton ja Kiinan diplomaattisia suhteita. Kiina on yksi YK:n turvallisuusneuvoston viidestä pysyvästä jäsenmaasta. Yhdysvallat ja Nato väittivät harhaiskun johtuneen vanhentuneista kartoista.
(STT-AFP-Reuters)

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.