Mainos

Pastajätti Barilla yrittää paikata pomonsa puheita

Italialainen pastavalmistaja Barilla yrittää kiillotella pahasti tahriintunutta mainettaan lanseeraamalla mainoskampanjan, jossa tuodaan uudella tavalla esiin pastabrändin suvaitsevaisuutta.

Barillan toimitusjohtaja Guido Barilla laukoi syyskuussa radiohaastattelussa, ettei hän käyttäisi homoja mainoksissaan. Kommentti aiheutti vastalauseiden myrskyn sosiaalisessa mediassa, missä kehotettiin pian Barilla-tuotteiden boikotointiin. Yhtiö joutui pian pahoittelemaan toimitusjohtajansa lausuntoja julkisesti.

Barilla on nyt palkannut riveihinsä muun muassa kansalaisoikeustaistelija David Mixnerin, joka kuuluu Yhdysvaltain tunnetuimpiin homojen oikeuksien puolestapuhujiin. Pastajätin mainetta on palkattu lisäksi kiillottamaan italialainen ex-formulatähti ja paralympialaismitallisti Alex Zanardi.

Barilla-yhtiö kertoo jo uusineensa mainoksiaan.

 - Esimerkiksi viimeisimmissä Barilla-mainoksissa ei esiinny naisia kokkailemassa keittiössä, vaan miehet hoitavat kaupassakäynnin ja kokkaamisen, kerrotaan Barillasta.

 Yhtiön uusimmassa mainoksessa espanjalaisnäyttelijä  Antonio Banderas leipoo Barilla-brändin leipää miesporukalle.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.