Mainos

Tämän teloitetun miehen viimeiset sanat päätyivät maailman tunnetuimmaksi iskulauseeksi

Maailman suurimman urheiluvaatteiden valmistajan, yhdysvaltalaisen Niken iskulause ”Just do it” on yksi tunnetummista sloganeista kautta aikojen.

Nyt on paljastunut, että inspiraatio kyseiseen iskulauseeseen on lähtöisin kuolemaantuomitulta tappajalta, Gary Gilmorelta.

Asiasta kirjoittaa The Daily Mail.

Nike on käyttänyt ”Just do it” -slogania mainoksissaan vuodesta 1988 lähtien. Sen keksi aikoinaan yhtiön mainospomo Dan Wieden.

Wieden on nyt myöntänyt, että sai inspiraation vuonna 1977 teloitetun Gary Gilmoren viimeisistä sanoista.

Gilmor sai Yhdysvaltain Utahissa kuolemantuomion ryöstettyään ja tapettuaan miehen ja naisen. Ennen teloituskomppanian eteen astumistaan Gilmoren kerrotaan sanoneen ”Let´s do it” eli vapaasti suomennettuna ”Anti mennä”.

Mainospomo Wieden muovasi kuuluisat viimeiset sanat iskulauseeksi, josta tuli kiistattomasti legendaarinen – ja ehkäpä koko 1900-luvun tunnetuin mainosslogan.

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.