Mainos

Valtaapitäviä kritisoinut tv-kanava joutui ahtaalle Venäjällä

Venäjällä valtaapitäviä kritisoinutta tv-kanavaa uhkaa lopettaminen. Useat kaapeli-tv-operaattorit ovat ilmoittaneet poistavansa Dozhd (Sade) -kanavan valikoimastaan, viimeksi näin teki maan suurin kaapeli-ty-yhtiö Trikolor. 

Dozhdin päätoimittajan Mihail Zygarin mukaan kanavan koko olemassaolo on uhattuna. Kanavan mukaan kyse on valtiovallan painostuksesta. 

Dozhd on muun muassa haastatellut venäläisiä oppositiojohtajia ja raportoinut Ukrainan mielenosoituksista. Irtisanomiset alkoivat kuitenkin vasta viime viikolla, kun tv-kanava tiedusteli puhelinkyselyssä, olisiko piiritetyn Leningradin pitänyt antautua toisen maailmasodan aikaan saksalaisille satojentuhansien ihmishenkien säästämiseksi. 

Kanava pyysi nopeasti anteeksi huonosti muotoiltua kysymystä ja veti pois uutisen.  

Osallistu keskusteluun

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.